domingo, xullo 23, 2017

A señora dos ollos verdes

Acougo na cadeira literal da mesa metálica. Demando unha caneca de loureiro, fresco, non frío, un par de bolinhos de bacalhau, outro de pataniscas e uns rissois de camarão. Agardo na esquina da praza, no punto máis elevado, ollando o branco teclado dun dos dous negros pianos sobre fondo azul. O oblivionis flumen esparexe unha tona húmida que ben podería gardar para si. Adianteime consciente da similar importancia da visión e da comodidade para escoitar.

Aos poucos as cadeiras vanse ocupando e a praciña coroada por un reloxo de sonoros sinos, enchendo. Debussy alterna con Chopin, intercalando composicións dos pianistas. A beleza superponse aos estandartes abatidos das lexións do xeneral que nos nomeou e alustra a espadana da igrexa tardo-románica.

Un par de mulleres escoitan de  pé. Non sabería dicir se unha é filla da outra ou se son irmáns. Á máis vella, xa maior, delgada, hai tempo que as curvas  lle desapareceron. Goza da beleza serena da madurez entrando na vellez. As engurras no rostro confirman os anos vividos. Os dedos que seguen descoidados o ritmo de imaxinarias teclas confirman décadas de caricias. De cando en vez entorna o rostro para falar, tan baixiño que nin dou adiviñado o idioma; seguramente son nórdicas. A media melena loura, a tez clara, o nariz en ángulo recto, os ollos verde claros que rin, queren confirmalo.

Retorna Debussy. Un home maduro, entrando na vellez, colócase a poucos metros , á esquerda das dúas mulleres. Alto; aínda conserva parte da fortaleza muscular que debeu ter non hai moitos anos e un basto cabelo negro. O rostro e as mans que imitan o tinguilear da muller anuncian unha idade semellante.

O rostro claro, medio oculto polo cabelo alourado, vira a cara á  dereita. De súpeto os ollos que rin collen vida e nerviosos desvíanse cara ao  escenario. Aos poucos regresan á esquerda, xusto no momento no que o mato negro da cabeza masculina vira cara  á dereita. Os ollos atópanse nun tris tras do aire para regresar adolescentes ao fondo azul que protexe instrumentos e  intérpretes, da humidade que vai en aumento.

O disimulo dura varios minutos. Co gallo dun aplauso retornan os ollos á esquerda e a mirada á  dereita, saltan faíscas verdosas nunha marxe, incandescentes negrores na outra; mantéñense uns segundos e, agora, lentamente retornan ao pano cobalto. As idas e vidas a esquerda e dereita repetíronse no pouco tempo que ficaba do concerto por mor dun cansazo de pernas, por mor de estirar as costas, por alisar o cabelo, por colocar o foulard no pescozo...

As xentes embocan as rúas que converxen na praza. O home alto de cabelo negro diríxese con pasos pousados cara á  rúa máis elevada; ela permanece falando baixiño coa súa filla - irmá. El detense na altura da praza e olla abertamente para ela que repasaba as súas costas. As miradas mantéñense durante longos segundos. Mesmo parece que el vai regresar ao centro da praza, pero non, xira en redondo e abandónaa. Os ollos verdes regresan ao chan, despois á conversa e rematan nos pianos negros.

Baleiro a caneca mentres a praza fica sen alma.


Xoves, 20 de xullo de 2017

Ningún comentario:

Publicar un comentario