luns, setembro 04, 2017

Apuntes sobre o do Barcelona


1.- Non parece que o obxectivo dos atentados xihadistas que se estenden por Europa e polo mundo obedezan a razóns absolutamente homoxéneas. Cando menos hai diferenzas concretas entre os perpetrados en territorios de maioría islámica non árabe, nos países árabes e en occidente. Segundo as axencias que a estas cousas se dedican das 866 accións terroristas cometidas ao longo do ano no que andamos, seguro que xa van máis, o 75% foron cometidas por diversos grupos que podemos agrupar baixo esta denominación xenérica, a inmensa maioría delas realizadas  en Iraq, Afganistán, Siria, Iemen, Paquistán, Nixeria, Somalia...


2.- Non parece, contra o que se acostuma afirmar, que sexa “a nosa forma de vida occidental” a que queiran destruír. Cando menos non todas as expresións desta “forma occidental”. O que pretenden é provocar unha reacción anti-laicista,  de supremacismo racial e cultural para contrapoñelo, nunha lóxica da aparencia, co crente oprimido. Son a laicidade, a igualdade, a fraternidade e a liberdade, isto é, os valores republicanos que se contrapoñen aos do sometemento á  lei divina e aos seus representantes terreais. Son os valores do igualitarismo e non os do capitalismo primitivo ou consumista os que ven como inimigos; son os valores da liberdade os que ven  como inimigos das súas xefaturas tribais ou monárquicas hereditarias; son os valores da fraternidade e da soridade as que ven como antagónicos co poder das elites continuadoras da familia do profeta ou da lexitimidade xerárquica das igrexas; son os dereitos conquistados pola muller os que contemplan como contrarios ao seu tradicionalismo patriarcal.


3.- Non parece que se trate dunha guerra de relixións, nin moito menos de razas, nin por suposto de culturas. Na realidade trátase dunha guerra global, do que denominariamos un estado permanente de guerra, dunha guerra entre ricos e pobres, que de momento, dende hai anos, xa o dixo Buffet, que de riquezas sabe algo, van gañando os ricos. Mentres os pobres pelexen entre si encerellados en hipotéticas diferenzas de relixión, raza ou cultura e sexa nese buraco sen fondo onde trousen a dor, o sufrimento e os mortos, os outros, os de arriba, compartirán non só o ceo senón as riquezas espoliadas da terra, sexan xerarcas brancos ou morenos, monarcas cristiáns ou musulmáns, executivos dunha ou outra beira do Mediterráneo, do Atlántico ou do Pacífico.


4.- Non parece máis que un calote, unha estafa, unha nova fase de acumulación brutal, un novo reparto do mundo en áreas de influencia e unha disputa polo seu control. Hai anos que  Huntington,  coñecido pola súa análise da relación entre o poder civil e o militar e sobre os golpes de estado no terceiro mundo, augurou que os conflitos futuros, os de hoxe, serían o resultado dun choque de civilizacións. Similares argumentos empregaron Sayyid Qutb,  Abdullah Yusuf Azzam ou Al-Zawahiri. Eran os tempos da fin da historia, do triunfo definitivo do capitalismo, do fracaso da revolución. Pretendían usurpar a democracia, convertela en sinónimo de desigualdade, inxustiza e explotación. A Historia non tardou en regresar de forma tráxica.


Os dous paradigmas que se enfrontaron no século XX, revolución e democracia, chegaron ao final do mesmo furtados, usurpados, roubados  polo proceso de concentración monopolista do capital, polos controladores militares das riquezas naturais e as elites funcionariais xeradoras de novas clases dominantes. Na síntese liberadora, diría Boaventura de Sousa,  temos que revolucionar a democracia e democratizar a revolución.


5.- Non parece que vaian desistir. Os altofalantes mediáticos insisten en engrandecer a estratexia de confrontación de culturas, relixións, razas... Non temos máis que ollar as portadas da prensa, repasar programas de televisión, botarlle un ollo furtivo a creadores de opinión que cualificarían apuntes coma estes de “basura ideológica”, que nos advirten de que se trata dunha guerra santa da que non nos decatamos porque somos idiotas ou dirixentes políticos que responden e de Venezuela que? ou afirman dementes que cumpría matalos con balas enchoupadas en sangue de porco.


6. Fica a esperanza do “no tinc por”, da reposta cidadá contra as guerras de intervención, da resistencia republicana á fascistización, do avance laico fronte ás fobias relixiosas, da resposta solidaria fronte  ao supremacismo racial e da defensa dun outro mundo ante a irracionalidade depredadora do planeta.

Venres, 1 de setembro de 2017




Ningún comentario:

Publicar un comentario